BitcoinHaberler

Bitcoin Alırken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Bitcoin Alırken Dikkat Edilmesi Gerekenler: Elinizdeki tüm parayı yatırım amaçlı bitcoine yatırmayın, piyasayı bu işlerin gidişatını denemek için küçük meblağlarla başlayın 3-5 ay deneyin mağdur olmayın. Daha sonra yeteri kadar deneyim kazandığınızı hissettiğinizde yatırım amaçlı girersiniz.

Bilgisayarınızda, antivirüs yoksa ve bilgisayar güvenliğiyle ilgili bilgi birikiminiz yoksa kesinlikle ve kesinlikle bitcoin dünyasına giriş yapmayın. Önce güvenlik!

Coin Dolandırıcılığı ve Dikkat Edilmesi Gerekenler

TL ile bitcoin almak için Türkiye borsalarını kullanabilirsiniz. 2. şahıslardan veya bilmediğiniz yerlerden Bitcoin almaya çalışmayın. Bir hevesle başlayacağınız Bitcoin felaketiniz olmasın. Ciddi dolandırıcılıklar dönüyor, başkasının parasıyla başkasının bitcoinini satın alanlar mı dersin, parayı alıp coin göndermeyen mi? Coin alıp para göndermeyen mi? Aman dikkat edelim.

Coin Dolandırıcılığı ve Dikkat Edilmesi Gerekenler

Türk Sitelerden Coin Almak

Türkiye borsalarından TL ile bitcoin alabilirsiniz. Bitcoin alabileceğiniz Türk siteler yazımızda bu konuya değindik. Yerli yabancı borsalar da, birer şirket ve bu şirketlerin yarın bi gün biz gidiyoruz demeyeceklerinin garantisi yok. Kısacası para, borsa seçimi ve risk sizindir. Yerli yabancı tüm borsalarda hesabınızı onaylatmanız gerekmektedir. Bu sizin güvenliğiniz için. (kimlik, pasaport dilekçe vs.).

Yabancı borsalarda hesabınızı onaylatmadığınızda ciddi sorunlar yaşayabilirsiniz, paranızı çekemeyebilirsiniz. Bu yüzden bir borsaya üye olduğunuzda ilk yapacağınız şey hesabınızı onaylatmak.

Yabancı borsalarda hesap onayı uzun sürüyor bazı arkadaşlarda. Bilinen yabancı borsalara üye oldum ve hesap onaylarım hep aynı gün içerisinde 1-3 saatte gerçekleşti. Bir tüyo; ben pasaportla onaylattım ondan hızlı olduğunu düşünüyorum. Kimlikle falan biraz teferruatlı oluyor galiba, bi de Türkçe karakterden sıkıntı olabiliyormuş. Bu konuda deneyimi olan arkadaşlar yoruma yazsın, buraya eklemeler yapalım.

Kredi kartıyla veya dolar ile Bitcoin satan siteler var mı?

Bazı bankalar var. Banka havalesi de kabul ediyor. Sürekli yerli borsalarda fiyatların neden yüksek olduğuyla ilgili serzenişler oluyor, serbest piyasa yani herkes istediği fiyatı koyabiliyor. Eğer yerli borsalarda fiyatlar yüksek geliyorsa USD hesabınızdan swift yaparak (hemen hemen tüm bankalarda 15 dolara yakın bi fiyat) dolar üzerinden satın alabilirsiniz. Deneyimi olan arkadaşlar yorum atarsa ekleme yaparız.

Kredi Kartıyla Bitcoin Alabileceğiniz Siteler

Yerli borsadan kuru yazıp, almak istediğiniz tutarı yazıp alış emri verebilirsiniz. (Denemek için küçük rakamlarla başlayın) Evet, Bitcoin aldım, şimdi yabancı borsalardan altcoin ticareti yapmak istiyorum?

Yabancı borsada btc cüzdan adresinizi, yerli borsada btc gönder kısmına yazarak yerli borsanın belirlediği komisyon düşülerek gönderim yapabilirsiniz.

Coin Dolandırıcılığı ve Dikkat Edilmesi Gerekenler

Bitcoin Güvenliği

Yalnız burada dikkat etmeniz gereken bir şey var. Bir tane virüs varmış, siz kendi cüzdan adresinizi kopyaladığınızı sanıyorsunuz ama başka bi cüzdan adresini gönderim yerine yapıştırıyorsunuz. Yani parayı kendi cüzdanınıza değil hackerın cüzdanına gönderiyorsunuz. Böyle durumlarda geri dönüşü yok bu yüzden kopyaladığınız cüzdan adresinin size ait olduğuna emin olun. Yanlış adrese göndermenin telafisi yok arkadaşlar bu konuda dikkatli olmalısınız.

Bir de girdiğiniz sitelere dikkat edin, site adresi bitcoincuzdan nokta com yerine bitcoincuzdann nokta com gibi tek harf farklılıklarıyla aynı tasarıma sahip sitelere girebilir, kendi cüzdanınıza giriş yapıyor zannedip hackerlara şifrelerinizi teslim edebilirsiniz. Uyandığınızda hesabınız boşaltılmış olabilir. Bu yüzden girdiğiniz sitelerden emin olun, hesaplarınızı onaylatın, hesaplarınızın tüm güvenliğinden emin olun. (Telefona sms gelmesi, telefona authorization kod gelmesi gibi.)

Bitcoin hakkında bildiklerinizi yeniden gözden geçirmek için okuyun: 

Bitcoin Nedir?

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Close